Rabu, 05 Mei 2010

Pabeasan padaringan wadah beas

 

On Behalf Of mj


Salah sahiji objek studi teh wadah beas. Kamari ka kampung naga, ku nu boga imah teu kaci nempo jerona goah. Ari di ciranji baduy mah meunang, kitu deui di gajeboh. Sawareh goah di baduy mah teu mangrupa rohangan husus, tapi ngahiji jeung dapur. Aya nu dipisahkeun, tapi teu make panto, nya teu beda di pendeng/enggon, ngan eusina pabeasan nu rupana gentong tea jeung sagala rupa peralatan dapur, kayaning boboko jeung baris.

Dina ensiklopedia sunda mah, bedana padaringan jeung pabeasan ( nu gentong tea) ngan dibedakeun dina tatacara atawa memperlakukanana. Padaringan mah cenah masih keneh make acara adat, make sagala rupa upacara, menyan, rupa rupa kembang, jst, ari pabeasan mah nya ukur wadah beas. Rupana mah eta-eta keneh. Can kapaluruh di lokasi studi, kumaha bae bag-bagan upacara adatna pikeun padaringan teh. Tapi sigana patali jeung asal usul pare beas tea, ti nyi pohaci sang hyang asri (dewi sri tea).

Saliwatan nempo goah di kp naga, biasana rohangan leutik gigireun dapur. Beulah kencaeun dapur. Kenca teh meureun ruang istri, katuhu pameget.

Ngan nya kitu, unikna, sanajan gentong pabeasan teh wadah wajib kudu aya di unggal goah, di baduy, teu aya warga nu nyieun gerabah gentong kitu. Hartina meureun teknologi gerabah teu kakuasai, teu cara nyieun bedog, di baduy kampung nu kakoncara kampung batubeulah. Jadi si gentong pabeasan teh meuli ti luar. Ari urang kp kuta kp naga mah meuli ka pasar garut, salawu atawa singaparna, ari urang baduy mah cenah sok meuli kanu jualan nu datang ti luar. Kitu deui seeng. Sanajan wajib aya paranti nyepan sangu, teu dijarieun ku urang dinya, tapi meuli ka luar atawa aya nu jualan ka baduy.

 

Mangga dilajeng kanu terang, ketrukeun deui J

nuhuns

.

__,_._,___

Tidak ada komentar:

Posting Komentar